Wednesday 25 January 2017

Forex Händler Lizenz

Checkliste für Bewerber Checkliste Wir haben eine gründliche Bewerber Checkliste in unserem ständigen Bemühen, die Verfahren unserer Kunden zu folgen, um effektiv zu erreichen ihre Forex, binäre Optionen oder Investitionen Lizenzierung Ziele zu vereinfachen. 1. Mindestkapitalanforderungen Jede Forex - oder Binäroptionsfirma muss ein Mindestkapital gemäß den einschlägigen Vorschriften des Landes, in dem der Lizenzantrag gestellt wird, hinterlegen und aufrechterhalten. Bitte kontaktieren Sie uns, um herauszufinden, was die Mindestkapitalanforderungen für den ausgewählten Lizenztyp in einem bestimmten Land sind. 2. Lizenzgebühren Assoziierte Gebühren Jede Regulierungsbehörde erhebt bestimmte Bearbeitungs - und Lizenzgebühren, die von der Gerichtsbarkeit zur Zuständigkeit abweichen, und hängt auch von der Lizenzart ab, die beantragt wird. Darüber hinaus müssen Sie Rechts - und Beratungsleistungen bereitstellen, die unweigerlich Ihr Lizenzierungsverfahren begleiten. Wir sind in der Lage, Ihnen ein Angebot und Informationen auf Ihre Anfrage. 3. Einrichtung Ihres operativen Büros In bestimmten Rechtsordnungen, die Finanzdienstleistungen regeln, ist es erforderlich, dass der Lizenznehmer in dem Land, in dem die Lizenz erteilt wird, eine vollwertige Niederlassung hat. Wir unterstützen Sie bei der Einrichtung Ihres Büros nach den gesetzlich vorgeschriebenen Mindestanforderungen. 4. Beschäftigung von qualifiziertem Personal Das regulierte Finanzdienstleistungsgeschäft muss von qualifiziertem und erfahrenem Personal behandelt werden, um Investoren Geld zu schützen und positive Ergebnisse zu erzielen. Unsere HR-Abteilung kann alle relevanten Themen behandeln, die Auswahl der Personal-, Einwanderungs - und Arbeitsgenehmigungen, die Erstellung von Arbeitsverträgen und vor allem die Überprüfung der Angemessenheit der Kandidaten in Bezug auf die Schlüsselposition in Ihrem Unternehmen umfassen. 5. Persönliche Due Diligence-Dokumente Alle Direktoren, Geschäftsführer und Aktionäre sind berechtigten Eigentümern der Firmen, die eine Forex-, Binäroptions - oder Investmentaktivitätslizenz beantragen, eindeutig zu identifizieren, indem sie beglaubigte Kopien ihrer Ausweisdokumente und einen Nachweis ihrer Wohnadresse vorlegen. Direktoren und Führungskräfte müssen auch ihre Relevanz für die Industrie und Berufserfahrung zeigen, indem sie Belege in Form von Lebensläufen, Bildungsabschlüssen und beruflichen Zeugnissen oder anderweitig erstellen. Die aktionärsberechtigten Eigentümer müssen in der Lage sein, ihre gute finanzielle Leistungsfähigkeit zu beweisen, da sie diejenigen sind, die eine angemessene Kapitalisierung des Unternehmens gewährleisten und pflegen müssen. Unnötig zu sagen, müssen alle der genannten Personen guten Ruf und Business Integrität genießen. Dies geschieht auf der Grundlage von unabhängigen Kontrollen, die von der Regulierungsbehörde durchgeführt werden können, und auf der Erstellung von Bank - und Berufsreferenzbriefen, sauberen Strafregisterzeugnissen, die von Ihrer örtlichen Polizei oder anderen Strafverfolgungsbehörden ausgestellt werden. 6. Software-und IT-Arrangements Es ist allgemein bekannt, dass praktisch alle Trades derzeit online durchgeführt werden und als solche Ihre Organisation erfordert relevante Software, um Investitionen, Forex oder binäre Optionen Transaktionen zu verarbeiten. Wir sind in der Lage, Empfehlungen und Hilfestellungen bei der Auswahl und dem Erwerb der benötigten Software zu geben und Sie zu beraten, welche Anforderungen einige Aufsichtsbehörden in Bezug auf IT - und netzbezogene Angelegenheiten treffen. 7. Marketing und Promotion Mit einer Lizenz und die komplette Einrichtung Ihres Unternehmens nicht von selbst garantieren, dass Sie Kunden erhalten. Sie müssen sie wissen über Ihre Existenz und Dienstleistungen durch die Einrichtung und Umsetzung einer machbaren Marketing-Plan und mit Marketing-Techniken. STARTING BUSINESS verfügt über Kenntnisse und Know-how, um maßgeschneiderte Marketing-Plan für Ihr Unternehmen zu erstellen und Ihnen mit einzigartigen Marketing-Techniken und Möglichkeiten, um maximale marktfähige Exposition und Erfolg, um Klientel zu Ihrem Forex und binäre Optionen oder Investment-Geschäft zu gewinnen. Treten Sie mit uns in Verbindung, wenn Sie irgendeine Unterstützung benötigen, die für Ihre forex Lizenzanwendung vorbereitet. Investor Publikationen-Führer zur Broker-Händler-Eintragung Abteilung des Handels und der Märkte 1 US-Wertpapier - und Börsenkommission April 2008 Inhaltsverzeichnis Einleitung Wer ist erforderlich, um zu registrieren Wer ein quotBrokerquot ist Wer Ein quotDealerquot Was tun, wenn Sie denken, können Sie ein Broker oder ein Händler Broker und Händler in der Regel registrieren müssen bei der SEC quotAssociated Personsquot eines Broker-Dealer Intrastate Broker-Dealer Broker-Händler, die ihr Geschäft auf ausgeschlossene und befreite Wertpapiere Broker - Händler müssen sich registrieren, bevor sie unregistrierte Wertpapiere - einschliesslich Privatplatzierungen (oder Regulierungs-D-Angebote) - Emittentin befreien Ausländische Broker und Händler von staatlichen und kommunalen Wertpapieren, einschließlich Pensionsgeschäften Sonderregelungen, die für Banken und andere Finanzinstitute gelten BD SRO-Mitgliedschaft SIPC-Mitgliedschaft Staatliche Anforderungen Assoziierte Personen Nachfolger Broker-Dealer Registrierung Rücktritt von der Registrierung Stornierung der Registrierung Sicherheit Futures Conduct Regulierung des Brokers - Dealers Antifraud-Bestimmungen Duty of Fair Dealing Eignung Anforderungen Duty of Best Execution Kunden-Bestätigung Regel-Disclosure von Kredit-Bedingungen Einschränkungen für Short Sales (Regulation SHO) Handel während eines Angebots (Regulation M) Einschränkungen für Insider Handelsbeschränkungen für Private Securities Transaktionen Analysten und Regulierung AC Handeln von Mitgliedern von Börsen, Brokern und Händlern Verlängerung des Guthabens für Neuemissionen NMS Order Execution Obligations Regulation ATS: Broker-Dealer Handelssysteme Penny Stock Regeln Privatsphäre der Verbraucher Finanzinformationen (Regulation SP) Anlageberater Registrierung Schiedsgerichtsbarkeit Finanzielle Verantwortung des Broker-Dealers Net Kapitalregel Verwendung von Kundensalden Kundensicherheit Erforderliche Bücher, Aufzeichnungen und Berichte Risikobewertung Anforderungen Sonstige Anforderungen Prüfungen und Inspektionen Verlorene und gestohlene Wertpapiere Fingerprinting Anforderungen Verwendung von elektronischen Medien durch Broker-Dealer Elektronische Signaturen Anti-Geldwäsche-Programm Büro für ausländische Vermögenswerte Control Business Kontinuitätspläne Wo Sie weitere Informationen erhalten können I. EINLEITUNG Das Securities Exchange Act von 1934 (quotExchange Actquot oder quotActquot) regelt die Art und Weise, in der die nationalen Wertpapiermärkte und ihre Broker und Händler tätig sind. Wir haben diesen Leitfaden vorbereitet, um einige wichtige Bestimmungen des Gesetzes und seiner Regeln zusammenzufassen. Hier finden Sie Informationen darüber, ob Sie sich als Broker-Dealer registrieren lassen müssen und wie Sie sich registrieren können, sowie die Verhaltensregeln und die finanziellen Verantwortungsregeln, denen Broker-Händler folgen müssen. VORSICHT mdash MACHEN SIE SICHER, DASS SIE ALLE RECHTSVORSCHRIFTEN FOLGEN Obwohl dieser Leitfaden einige Bestimmungen des Gesetzes und unserer Regeln hervorhebt, ist er nicht umfassend. Makler und Händler und ihre assoziierten Personen müssen alle geltenden Anforderungen, einschließlich derjenigen der US-amerikanischen Börsenaufsichtsbehörde (SECquot oder quotCommissionquot) sowie den Anforderungen der Selbstregulierungsorganisationen, denen die Makler und Händler angehören, Und nicht nur die hier zusammengefasst. Das SEC-Team steht bereit, Ihre Fragen zu beantworten und Ihnen bei der Einhaltung unserer Regeln zu helfen. Nach dem Lesen dieses Leitfadens, wenn Sie Fragen haben, wenden Sie sich bitte an das Office of Interpretation and Guidance unter (202) 551-5777 (E-Mail tradingandmarketssec. gov) oder das Regionalbüro der SEC in Ihrer Nähe kontaktieren. Eine Liste nützlicher Telefonnummern finden Sie am Ende dieser Anleitung oder auf der SEC39s-Website unter sec. govcontact. shtml. Sie können sich mit einem privaten Rechtsanwalt, der mit den Bundesgesetzen der Wertpapiere vertraut ist, zu konsultieren, um sicherzustellen, dass Sie alle Gesetze und Vorschriften zu erfüllen. Die SEC-Mitarbeiter können nicht als Rechtsanwalt oder Rechtsanwalt handeln. Während das Personal versucht, eine telefonische Beratung für Personen, die Anfragen zu machen, ist die Anleitung informell und nicht bindend. Eine förmliche Führung kann durch eine schriftliche Untersuchung angestrebt werden, die im Einklang mit den SEC39s-Richtlinien für nicht-handelnde, interpretierende und befreiende Anträge steht. II. WHO IST ERFORDERLICH ZU REGISTRIEREN Die meisten quotbrokersquot und quotdealersquot müssen bei der SEC registrieren und sich einer quotself-regulatorischen Organisation, quot oder SRO anschließen. Dieser Abschnitt umfasst die Faktoren, die bestimmen, ob eine Person ein Makler oder Händler ist. Es beschreibt auch die Arten von Maklern und Händlern, die nicht bei der SEC registrieren müssen. Selbstregulierende Organisationen sind in Teil III unten beschrieben. Eine Anmerkung zu den Banken: Das Börsengesetz enthält auch besondere Bestimmungen betreffend Vermittlungs - und Handelstätigkeiten von Banken. Siehe Abschnitt 3 (a) (4) (B) und 3 (a) (5) (C) und die dazugehörigen Bestimmungen. Aspekte der Bankgeschäftstätigkeit werden in einer Publikation diskutiert, die von der SEC39s Division of Trading and Markets mit dem Titel quotStaff Compliance Guide für Banken über Dealer Statutory Exceptions and Rules, der auf der SEC39s-Website unter folgender Adresse abrufbar ist, erteilt wird: sec. govdivisionsmarketregbankdealerguide. htm. Die Bankvermittlungstätigkeit wird in der Verordnung R behandelt, die gemeinsam von der Kommission und dem Rat der Gouverneure des Federal Reserve-Systems angenommen wurde. Siehe Exchange Act Release Nr. 56501 (24. September 2007) sec. govrulesfinal200734-56501.pdf. A. Wer ein quotBrokerquot ist Abschnitt 3 (a) (4) (A) des Gesetzes definiert allgemein einen quotbrokerquot breit wie jede Person, die im Geschäft der Durchführung von Geschäften in Wertpapieren für Rechnung von anderen tätig ist. Manchmal können Sie leicht feststellen, ob jemand ein Makler ist. Eine Person, die Transaktionen für andere an einer Wertpapierbörse ausführt, ist ein Makler. Allerdings sind andere Situationen weniger klar. Zum Beispiel kann jeder der folgenden Personen und Unternehmen, als eine Broker, abhängig von einer Reihe von Faktoren registrieren: quotfinders, quot quotbusiness Broker, quot und andere Einzelpersonen oder Einrichtungen, die in den folgenden Aktivitäten engagieren: Suche nach Investoren oder Kunden für, (Oder Investmentfonds, einschließlich Hedge-Fonds) oder anderen Wertpapiervermittlern, die Investment-Banking-Kunden für registrierte Broker-Dealer finden Investorensuche für quotissuersquot (Unternehmen, die Wertpapiere ausgeben), auch in einem (Z. B. Tätigkeiten im Zusammenhang mit Fusionen und Übernahmen, bei denen Wertpapiere beteiligt sind) Investmentberater und Finanzberater ausländische Broker-Händler, die sich nicht darauf verlassen können Auf Regel 15a-6 des Gesetzes (nachstehend erörtert) Personen, die elektronische oder andere Plattformen betreiben oder steuern, um Wertpapiere, die Immobilieninvestitionsinteressen vermarkten, wie z. B. gemeinnützige Beteiligungen, zu handeln oder zu kontrollieren, die Wertpapiere sind Agentenquot für private Placements von Wertpapieren Personen, die Transaktionen in Versicherungsprodukten, die Wertpapiere sind, wie variable Renten oder andere Anlageprodukte, die Wertpapiere sind, die Wertpapiergeschäfte für Rechnung anderer übernehmen, auch dann, wenn diese anderen Personen vermarkten oder tätigen Sind Freunde oder Familienmitglieder, die den registrierten Broker-Händlern und Personen, die als unabhängige unabhängige Auftragnehmer tätig sind, Unterstützung anbieten, aber nicht für einen Makler-Händler (für Informationen über quotassoziierte Personen, siehe unten). Um festzustellen, ob eine dieser Personen (oder eine andere Person oder ein Unternehmen) ein Makler ist, betrachten wir die Aktivitäten, die die Person oder Unternehmen tatsächlich durchführt. Sie können Analysen verschiedener Aktivitäten in den Entscheidungen der Bundesgerichte und unsere eigenen No-Action und interpretative Briefe zu finden. Hier sind einige der Fragen, die Sie fragen sollten, um festzustellen, ob Sie als Makler handeln: Nehmen Sie an wichtigen Teilen einer Wertpapier-Transaktion, einschließlich der Aufforderung, Verhandlung oder Durchführung der Transaktion Ist Ihre Entschädigung für die Teilnahme an der Transaktion ab Oder wenn es sich um das Ergebnis oder die Größe der Transaktion oder des Deals handelt, erhalten Sie schlechte Provisionen, wie z. B. 12b-1 Gebühren Sie erhalten jede andere transaktionsbezogene Vergütung Sind Sie sonst im Geschäft mit der Durchführung oder Erleichterung von Wertpapieren tätig Transaktionen Handhaben Sie die Wertpapiere oder Fonds von anderen im Zusammenhang mit Wertpapiertransaktionen Eine quotyesquot Antwort auf eine dieser Fragen bedeutet, dass Sie möglicherweise als Broker registrieren müssen. B. Wer ein Händler ist Im Gegensatz zu einem Makler, der als Agent fungiert, handelt ein Händler als Auftraggeber. Abschnitt 3 (a) (5) (A) des Gesetzes definiert in der Regel einen Dealerquot als: jede Person, die im Geschäft mit dem Kauf und Verkauf von Wertpapieren auf eigene Rechnung, über einen Makler oder auf andere Weise tätig ist. Die Definition von "quotdealerquot" umfasst keinen Quotetrader, dh eine Person, die Wertpapiere für eigene Rechnung kauft und verkauft, entweder einzeln oder in treuhänderischer Hinsicht, nicht aber im Rahmen eines regulären Geschäftes. Personen, die Wertpapiere für sich selbst kaufen und verkaufen, gelten grundsätzlich als Händler und nicht als Händler. Manchmal kann man leicht feststellen, ob jemand ein Händler ist. Zum Beispiel, eine Firma, die öffentlich bewirbt, dass es einen Markt in Wertpapieren macht, ist offensichtlich ein Händler. Andere Situationen können weniger klar sein. Zum Beispiel kann jeder der folgenden Personen und Unternehmen müssen als Händler registrieren, abhängig von einer Reihe von Faktoren: eine Person, die sich bereit ist, zu kaufen und zu verkaufen, eine bestimmte Sicherheit auf einer kontinuierlichen Basis eine Person, die eine Ein passendes Buch von Pensionsgeschäften oder eine Person, die Wertpapiere ausgibt oder stammt, die er auch kauft und verkauft. Hier sind einige der Fragen, die Sie fragen sollten, um festzustellen, ob Sie als Händler tätig sind: Werben Sie oder andere lassen Sie andere wissen, dass Sie im Geschäft der Kauf und Verkauf von Wertpapieren sind Sie Geschäfte mit der Öffentlichkeit (entweder Einzelhandel oder institutionelle ) Machen Sie einen Markt, oder zitieren Sie die Preise für beide Käufe und Verkäufe von einer oder mehreren Wertpapieren Sie beteiligen sich an einem quotselling groupquot oder anderweitig unterschreiben Wertpapiere Sie bieten Dienstleistungen für Investoren, wie Umgang mit Geld und Wertpapiere, Oder geben Anlageberatung Sie schreiben Derivate-Kontrakte, die Wertpapiere Eine quotyesquot Antwort auf eine dieser Fragen bedeutet, dass Sie möglicherweise als Händler registrieren müssen. C. Was tun, wenn Sie denken, dass Sie ein Makler oder ein Händler sein können Wenn Sie irgendwelche Tätigkeiten eines Maklers oder Händlers tun oder tun, sollten Sie herausfinden, ob Sie sich registrieren müssen. Informationen zum Broker-Händler finden Sie unten. Wenn Sie sich nicht sicher sind, können Sie SEC Interpretationen zu überprüfen, konsultieren Sie mit privaten Anwalt, oder fragen Sie nach Rat von der SEC39s Division für Handel und Märkte mit dem Aufruf (202) 551-5777 oder per E-Mail an tradingandmarketssec. gov . (Bitte achten Sie darauf, Ihre Telefonnummer anzugeben.) Hinweis: Wenn Sie als quotbrokerquot oder quotdealer tätig werden, dürfen Sie nicht in Wertpapiergeschäft tätig werden, bis Sie ordnungsgemäß registriert sind. Wenn Sie bereits im Geschäft tätig sind und noch nicht registriert sind, sollten Sie alle Aktivitäten einstellen, bis Sie ordnungsgemäß registriert sind. Für weitere Informationen siehe Teil II. D und Teil III, unten. D. Brokers und Händler müssen sich generell bei der SEC registrieren. § 15 (a) (1) des Gesetzes macht es generell für jeden Makler oder Händler verboten, die Post (oder jede andere Art von zwischenstaatlichem Handel, wie Telefon, Telefax) zu benutzen Oder das Internet), jegliche Transaktionen, die den Kauf oder Verkauf von Wertpapieren durchführen, zu veranlassen oder zu veranlassen oder zu versuchen, es sei denn, der Makler oder Händler ist bei der Kommission gemäß § 15 Buchstabe b des Gesetzes eingetragen. Es gibt einige Ausnahmen von dieser allgemeinen Regel, die wir unten besprechen. Darüber hinaus diskutieren wir die speziellen Registrierungsanforderungen, die für Broker-Händler von staatlichen und kommunalen Wertpapieren gelten, darunter Pensionsgeschäfte. 1.Associated Personsquot eines Broker-Dealer Wir rufen Einzelpersonen, die für einen registrierten Broker-Dealer tätig sind, zugewiesenen Personen. quot Dies ist der Fall, ob diese Personen Mitarbeiter, unabhängige Vertragspartner sind oder sonst mit einem Broker-Dealer arbeiten. Diese Personen können auch als quotstock brokersquot oder quotregistered Repräsentanten. quot Obwohl assoziierte Personen in der Regel nicht separat registrieren müssen mit der SEC, müssen sie ordnungsgemäß überwacht werden von einem derzeit registrierten Broker-Händler. Sie können sich auch bei den Selbstregulierungsorganisationen registrieren lassen, deren Arbeitgeber zum Beispiel Mitglied der Financial Industry Regulatory Authority, Inc. ("FINRAquot") ist (vgl. Die National Association of Securities Dealers, Inc. (NASDquot)) oder Eine nationale Wertpapierbörse. Soweit assoziierte Personen Wertpapiergeschäfte außerhalb der Aufsicht ihres Brokers tätigen, müssten sie sich gesondert als Makler anmelden. Teil III, unten, bietet eine Diskussion, wie die Registrierung als Broker-Händler. Wir unterscheiden nicht zwischen Arbeitnehmern und anderen assoziierten Personen für Wertpapierrecht. Makler-Händler müssen die Wertpapier-Aktivitäten ihres Personals zu überwachen, unabhängig davon, ob sie als quotemployeesquot oder nicht-abhängige Vertragspartner wie im Staatsrecht definiert sind. Siehe. Zum Beispiel, In der Frage von William V. Giordano. Securities Exchange Act Release Nr. 36742 (19. Januar 1996). Das Gesetz erlaubt auch nicht registrierten Unternehmen, Provisionserträge für einen registrierten Vertreter zu erhalten. Zum Beispiel können assoziierte Personen keine separate Einrichtung für Provisionsüberprüfungen einrichten. Ein nicht registriertes Unternehmen, das in dieser Situation Provisionserträge erhält, muss sich als Broker-Dealer registrieren lassen. Siehe. Zum Beispiel Wolff Juall Investments, LLC (17. Mai 2005). Unter bestimmten Umständen können sich nicht registrierte Unternehmen an Lohn - und Gehaltsabrechnungsdienstleistungen beteiligen, die Broker-Händler betreffen. Siehe. Zum Beispiel, Brief: ADP TotalSource, Inc. (4. Dezember 2007). Unter diesen Umständen stellt der Broker-Dealer-Arbeitgeber grundsätzlich alle Aspekte der Beschäftigten ein und überwacht sie und nutzt den Abrechnungs - und Nutzenverwalter lediglich als Mittel zur Zentralisierung von Personaldienstleistungen. 2. Intrastate Broker-Dealer Ein Broker-Dealer, der alle Geschäfte in einem Staat führt, muss sich nicht bei der SEC registrieren. (Die staatliche Registrierung ist eine andere Frage, siehe Teil III.) Die Ausnahme, die für die intermittierende Broker-Dealer-Aktivität vorgesehen ist, ist sehr schmal. Um zu qualifizieren, müssen alle Aspekte aller Transaktionen innerhalb der Grenzen eines Staates durchgeführt werden. Dies bedeutet, dass ein Broker-Dealer ohne SEC-Registrierung nicht an einer an einer nationalen Wertpapierbörse ausgeführten Transaktion teilnehmen kann. Ein Broker-Händler, der ansonsten den Anforderungen der intra - ratierten Broker-Dealer-Befreiung genügt, würde nicht aufhören, sich für die in - tervierte Broker-Dealer-Freistellung zu qualifizieren, nur weil er eine Website hat, die von Nicht-Staatsangehörigen betrachtet werden kann Der Makler-Händler ergreift angemessene Maßnahmen, um sicherzustellen, dass sein Geschäft ausschließlich intratratisch bleibt. Diese Maßnahmen könnten die Verwendung von Haftungsausschlüssen einschließen, die eindeutig darauf hindeuten, dass das Maklergeschäft ausschließlich intratratisch ist und dass der Makler-Händler nur für eine Person in seinem Staat tätig werden kann oder eine Makler - und Händlerdienstleistung erbringt, solange die Broker-Dealer keine Broker-Händler Dienstleistungen für Personen, die darauf hindeuten, dass sie sind, oder dass der Broker-Händler hat Grund zu glauben, sind nicht in den Broker-Händler Wohnort. Diese Maßnahmen sind nicht ausschließlich. Ein Broker-Dealer könnte andere Maßnahmen ergreifen, die vernünftigerweise so konzipiert sind, dass er keine Broker-Dealer-Dienstleistungen für Personen bereitstellt, die sich nicht in demselben Zustand befinden wie der Broker-Dealer. Allerdings wäre ein Vermittlergeschäft nicht ausschließlich, wenn es Wertpapiere verkaufte oder irgendwelche anderen Broker-Dealer-Dienstleistungen an eine Person verkaufte, die anzeigt, dass es der Broker-Dealer Grund zu der Annahme hat, dass er sich nicht innerhalb des Maklers befindet Des Wohnsitzes. Weitere Informationen über die Nutzung des Internets durch intrarate Broker-Händler finden Sie unter sec. govrulesfinal201633-10238.pdf. Ein Wort über Kommunal - und Staatspapiere. Es gibt keine Ausnahme von der Registrierung für städtische Wertpapierhändler oder staatliche Wertpapier-Broker und Händler. 3. Broker-Händler, die ihr Geschäft auf ausgeschlossene und befreite Wertpapiere beschränken Ein Broker-Händler, der Geschäfte nur in Commercial Paper, Bankers39 Akzeptierungen und Handelsrechnungen tätigt, braucht sich nicht bei der SEC gemäß Section 15 (b) oder einem anderen Abschnitt zu registrieren Des Gesetzes. Dagegen müssen Personen, die nur in bestimmten quotexempliedten Wertpapieren tätig sind, die in § 3 (a) (12) des Gesetzes definiert sind, sich nicht gemäß Abschnitt 15 Buchstabe b registrieren lassen, können sich aber nach anderen Bestimmungen registrieren lassen Des Gesetzes. Zum Beispiel müssen einige Broker-Dealer von staatlichen Wertpapieren, die quotexempted Wertpapiere, müssen als Regierungsstellen Wertpapiere Broker oder Händler registrieren nach Abschnitt 15C des Gesetzes, wie in Teil II. E, unten beschrieben. 4. Broker-Dealers müssen vor dem Verkauf von unregistrierten Wertpapieren registriert werden, einschließlich Privatplatzierungen (oder Regulierungs-D-Angeboten) Eine Sicherheit, die in einer Transaktion verkauft wird, die von der Registrierung nach dem Securities Act von 1933 (der "Actquot" von 1933 befreit ist) ist nicht notwendigerweise ein quotexempted securityquot unter Das Börsengesetz. Zum Beispiel muss eine Person, die Wertpapiere verkauft, die von der Registrierung nach Regulation D des Gesetzes von 1933 befreit sind, sich dennoch als Broker-Dealer registrieren lassen. Mit anderen Worten, quotplacement agentsquot sind nicht von Broker-Händler Registrierung befreit. 5. Issuer39s quotExemptionquot und assoziierte Personen von Emittenten (Regel 3a4-1) Emittenten sind im Allgemeinen nicht quotbrokersquot, weil sie Wertpapiere für ihre eigenen Konten und nicht für die Konten anderer verkaufen. Darüber hinaus sind die Emittenten in der Regel nicht qualifiziert, weil sie nicht kaufen und verkaufen ihre Wertpapiere für ihre eigenen Konten im Rahmen eines regulären Geschäft. Emittenten, deren Aktivitäten über den Verkauf ihrer eigenen Wertpapiere hinausgehen, müssen jedoch prüfen, ob sie sich als Broker-Händler registrieren lassen müssen. Dazu gehören Emittenten, die ihre Wertpapiere von Anlegern erwerben, sowie Emittenten, die Märkte effektiv in eigenen Wertpapieren oder in Wertpapieren betreiben, deren Merkmale oder Bedingungen geändert oder geändert werden können. Die so genannte Emittentin-Freistellung gilt nicht für das Personal eines Unternehmens, das routinemäßig Geschäfte im Zusammenhang mit der Durchführung von Wertpapiergeschäften für das Unternehmen oder verbundene Unternehmen tätigt (z. B. Gesellschafter, die Investoren in Kommanditgesellschaften suchen). Die Arbeitnehmer und sonstige verbundene Personen eines Emittenten, die beim Verkauf ihrer Wertpapiere mitwirken, können quotierte Broker sein, insbesondere wenn sie für den Verkauf dieser Wertpapiere bezahlt werden und nur wenige andere Abgaben haben. Börsengesetz Regel 3a4-1 sieht vor, dass eine assoziierte Person (oder Mitarbeiterin) eines Emittenten, der am Verkauf der Wertpapiere des Emittenten beteiligt ist, sich nicht als Makler anmelden muss, wenn diese Person zum Zeitpunkt der Teilnahme: (1) Ist nicht Gegenstand einer vorschriftsmäßigen Disqualifikation, wie in Abschnitt 3 (a) (39) des Gesetzes (2) definiert ist nicht durch die Zahlung von Provisionen oder anderen Vergütungen direkt oder indirekt auf Wertpapiertransaktionen (3) ist nicht assoziiert kompensiert Person eines Maklers oder Händlers und (4) begrenzt ihre Vertriebsaktivitäten gemäß der Regel. Einige Emittenten bieten Dividendenausschüttungen und Aktienbezugsprogramme an. Unter bestimmten Bedingungen kann ein Emittent seine eigenen Wertpapiere durch eine Dividendenausschüttung oder ein Aktienkaufprogramm erwerben und verkaufen, ohne sich als Broker-Dealer registrieren zu lassen. Diese Bedingungen für die Erhebung, Gebühren und Ausgaben sowie die Behandlung von Teilnehmern und Wertpapieren werden im Börsengesetz Nr. 35041 (1. Dezember 1994), 59 FR 63393 (im Folgenden: STA Letterquot) beschrieben. Obwohl die Regel M 2 die Regel 10b-6 ersetzt und den STA-Schreiben von 1994 ersetzt hat, bleiben die in diesem Schreiben getroffenen Positionen in Bezug auf die Anwendung von Abschnitt 15 (a) des Börsengesetzes in Kraft. Siehe 17 CFR 242.102 (c) und Securities Exchange Act Release Nr. 38067 (20. Dezember 1996), 62 FR 520, 532 n.100 (3. Januar 1997). 6. Ausländische Broker-Dealer-Befreiung (Regel 15a-6) Die SEC verwendet generell einen territorialen Ansatz bei der Anwendung von Registrierungsanforderungen für die internationalen Geschäfte von Broker-Händlern. Unter diesem Ansatz müssen alle Broker-Händler, die physisch in den Vereinigten Staaten tätig sind, die Wertpapiergeschäfte veranlassen oder versuchen, Wertpapiertransaktionen herbeizuführen, sich bei der SEC registrieren lassen, auch wenn ihre Aktivitäten nur an ausländische Investoren außerhalb der Vereinigten Staaten gerichtet sind. Darüber hinaus sind ausländische Makler-Händler, die von außerhalb der Vereinigten Staaten, induzieren oder versuchen, Wertpapiertransaktionen von einer Person in den Vereinigten Staaten zu induzieren oder die Verwendung der Mittel oder Instrumente der zwischenstaatlichen Handel der Vereinigten Staaten zu diesem Zweck auch Muss sich registrieren lassen. Dazu gehört die Nutzung des Internet, um Wertpapiere, Wertpapiergeschäfte oder Wertpapierdienstleistungen an US-amerikanische Personen anzubieten. Siehe Securities Exchange Act Release Nr. 39779 (23. März 1998) sec. govrulesinterp33-7516.htm. Ausländische Maklerhändler, die ihre Tätigkeit auf die nach Regel 15a-6 des Gesetzes zulässigen Tätigkeiten beschränken, können jedoch von der US-amerikanischen Broker-Händler-Registrierung befreit werden. Ausländische Broker-Händler, die sich auf diese Befreiung verlassen möchten, sollten das Securities Exchange Act Release Nr. 27017 (wirksam am 15. August 1989), 54 FR 30013, prüfen, ob sie die Bedingungen der Regel 15a-6 erfüllen. Siehe auch Briefe zu: Wertschriftenaktivitäten von U. S.-verbundenen ausländischen Händlern (9. April und 28. April 1997). Darüber hinaus hat im April 2005 die Abteilung der Mitarbeiter der Marktordnung Antworten auf häufig gestellte Fragen zu Regel 15a-6 in Bezug auf die Verordnung AC gegeben. Siehe sec. govdivisionsmarketregmregacfaq0803.htmpartb. (Regulierung AC wird in Teil V. B unten besprochen.) E. Anforderungen an Makler und Händler von Wertpapieren der Regierung und der Kommunen, einschließlich Pensionsgeschäften Vermittler-Händler, die ihre Tätigkeit auf staatliche oder kommunale Wertpapiere beschränken, bedürfen einer besonderen Registrierung. Diejenigen, die ihre Tätigkeit auf staatliche Wertpapiere beschränken, müssen sich nicht als quotal-gemeinnützige Maklerhändler nach § 15 Buchstabe b des Gesetzes registrieren lassen. Allzweck-Broker-Händler, die ein staatliches Wertpapiergeschäft durchführen, müssen diese Aktivität jedoch auf ihrem Formular BD beachten. (Form BD wird unten erörtert.) Alle Unternehmen, die Makler oder Händler in staatlichen Wertpapieren sind, müssen die vom Sekretär des Finanzministeriums angenommenen Regeln sowie die SEC-Regeln einhalten. Unternehmen, die ihre Wertpapiergeschäfte auf den Kauf und Verkauf von Kommunalpapieren auf eigene Rechnung (städtische Wertpapierhändler) beschränken, müssen sich als Allzweck-Maklerhändler registrieren lassen. Handelt es sich bei diesen Einrichtungen jedoch um Banken oder um die Anforderungen der in Teil II. Müssen sie sich als kommunale Wertpapierhändler registrieren lassen. Municipal Securities Brokers (außer Banken) müssen sich als Allzweck-Broker-Händler registrieren, es sei denn, sie qualifizieren sich für die intrastate Ausnahme. Siehe Teil II. D.2 oben. Firmen, die ein übereinstimmendes Buch von Pensionsgeschäften oder anderen Aktienkrediten laufen, werden als Händler angesehen. Da ein Notizbuch, das dealerquot ausführt, sich bereit erklärt, Wertpapiere zu kaufen und zu veräußern, und sich damit im Geschäft mit dem Kauf und Verkauf von Wertpapieren engagiert, muss es sich als Broker-Dealer registrieren lassen. F. Sonderregelungen für Banken und ähnliche Finanzinstitute Anmerkung: Banken, Kreditinstitute und andere Finanzinstitute sollten sich darüber im klaren sein, dass die Kommission Vorschriften erlassen hat, die sie beeinflussen können. Siehe Reglement R, Securities Exchange Act Nr. 34-56501 (Sept. 24, 2007), 72 FR 56514 (3. Oktober 2007), sec. govrulesfinal200734-56501.pdf und das Securities Exchange Act Release Nr. 34-56502 ( Sept. 24, 2007) 72 FR 56562 (3. Oktober 2007), sec. govrulesfinal200734-56502.pdf. Banken. Vor der Inkrafttreten des "Gramm-Leach-Bliley Actquot" ("GLBAquot") im Jahr 1999 wurden US-Banken von den Definitionen von quotbrokerquot und quotdealerquot gemäß dem Gesetz ausgenommen. Die GLBA änderte das Börsengesetz, und Banken haben nun gezielte Ausnahmen und Befreiungen von der Registrierung von Maklern und Händlern. Gegenwärtig werden die Banken aufgrund der Regulierung der Kommission einer Phase-in-Phase zur Einhaltung des neuen Gesetzes unterzogen. Seit dem 1. Oktober 2003 müssen Banken, die Wertpapiere kaufen und verkaufen, darüber nachdenken, ob sie nach dem Bundesgesetz für Wertpapiere quotiert sind. Die Abteilung für Handel und Märkte hat einen speziellen Compliance-Leitfaden für Banken mit dem Titel quotStaff Compliance Guide für Banken auf Dealer Statutory Ausnahmen und Regeln, die auf der SEC39s Website unter: sec. govdivisionsmarketregbankdealerguide. htm. Die Bankvermittlungstätigkeit wird in der Verordnung R behandelt, die gemeinsam von der Kommission und dem Rat der Gouverneure des Federal Reserve-Systems angenommen wurde. Siehe Exchange Act Release Nr. 56501 (24. September 2007) (die unter sec. govrulesfinal200734-56501.pdf zu finden sind). Die Bankausnahmen und - befreiungen gelten nur für Banken und nicht für verbundene Unternehmen. Es ist wichtig anzumerken, dass Ausnahmen, die für Banken gemäß dem Börsengesetz gelten, in der durch GLBA geänderten Fassung, nicht auf andere Unternehmen, einschließlich Bankengesellschaften und verbundene Unternehmen, anwendbar sind, die nicht selbst Banken sind. Als solche müssen Tochtergesellschaften und Tochtergesellschaften von Banken, die in Broker-Dealer-Aktivitäten tätig sind, die Registrierung als Broker-Händler nach dem Gesetz. Auch Banken, die als städtische Effektenhändler oder als staatliche Wertpapiermakler oder Händler handeln, sind weiterhin verpflichtet, sich nach dem Gesetz anzumelden. Thrifts. Ordnungswidrig (Sparvereinigungen) haben den gleichen Status wie Banken und können die gleichen zielgerichteten Ausnahmen und Befreiungen von der Börsenmaklerregistrierung als Banken in Anspruch nehmen. (Für weitergehende Informationen siehe das "Ständige Compliance-Handbuch für Banken bei Dealer Statutory Exceptions and Rules", wie oben erwähnt.) Wie bei Banken ist es wichtig zu beachten, dass Ausnahmen und Steuerbefreiungen für Dritte auf andere Unternehmen, einschließlich Tochtergesellschaften und Tochtergesellschaften, nicht anwendbar sind Affiliate, die nicht thrifts sind. Als solche müssen Tochtergesellschaften und Tochtergesellschaften von thrifts, die in Makler-Händler-Aktivitäten engagieren, um als Makler-Händler nach dem Gesetz registrieren. Kreditvereinigungen und Finanzinstitut quotNetworkingquot Arrangements. Die Ausnahmen und Befreiungen, die für Banken nach dem Börsengesetz gelten, gelten nicht für andere Arten von Finanzinstituten wie Kreditgenossenschaften. Die SEC-Mitarbeiter haben jedoch bestimmten Finanzinstituten, wie Kreditgenossenschaften, gestattet, ihre Kunden ohne Registrierung als Maklerhändler zugänglich zu machen. Dies geschieht durch Quotenabsprachen, bei denen ein angeschlossener Broker oder Dealer Brokerdienstleistungen für die Kunden des Finanzinstituts gemäß den Bedingungen in Kassierungsbriefen und der NASD-Regel 2350 anbietet Die Provisionen, die von ihren genannten Kunden erworben wurden, unter bestimmten Bedingungen. Das Finanzinstitut, das an einer solchen Vernetzung beteiligt ist, muss in strikter Übereinstimmung mit dem anwendbaren Recht und den Leitlinien der Kommission stehen. Siehe. Zum Beispiel das Schreiben an Chubb Securities Corporation (24. November 1993) und die NASD-Regel 2350 (anwendbar auf Broker-Händler, die Networking-Vereinbarungen mit Banken, Dritten und Kreditgenossenschaften eingehen). G. Versicherungsvermittlung Die SEC-Mitarbeiter haben Versicherungsagenturen gestattet, Versicherungsprodukte, die auch Wertpapiere (z. B. variable Annuitäten) sind, ihren Kunden zugänglich zu machen, ohne sich unter bestimmten Bedingungen als Maklerhändler registrieren zu lassen. Dies geschieht wiederum durch Quotenvereinbarungen, bei denen ein angeschlossener Broker oder Händler einen Maklerdienst für die Kunden der Versicherungsagentur gemäß den in den Kündigungsschreiben genannten Bedingungen erbringt. Diese Vereinbarungen sind so ausgelegt, dass sie die Schwierigkeiten der dualen und föderalen Gesetze, die für den Verkauf dieser Produkte gelten, lösen. Durch Netzvereinbarungen können Versicherungsagenturen unter bestimmten Bedingungen an den Provisionen teilnehmen, die von ihren jeweiligen Kunden generiert werden. Versicherungsagenturen, die sich an einer solchen Vernetzung beteiligen, müssen in strikter Übereinstimmung mit dem anwendbaren Recht und den Leitlinien der Kommission stehen. Versicherungsgesellschaften sollten das Schreiben an: First of America Brokerage Services, Inc. (28. September 1995). Interessierte, die ein solches Arrangement strukturieren wollen, sollten sich an den privaten Rat oder die Mitarbeiter der SEC wenden, um weitere Informationen zu erhalten. Bemerkenswert ist, Versicherungs-Networking-Vereinbarungen auf Versicherungsprodukte, die auch Wertpapiere sind begrenzt. Sie umfassen nicht den Verkauf von Investmentfonds und anderen Wertpapieren, die nicht die gleichen regulatorischen Schwierigkeiten aufweisen. Siehe Brief an: Lincoln Financial Advisors Corp. (20. Februar 1998). H. Immobilien-Wertpapiere und Immobilien-BrokerAgent Das Angebot von Immobilien als solche, ohne jegliche Sicherheiten Vereinbarungen mit dem Verkäufer oder andere, beinhaltet nicht das Angebot einer Sicherheit. Wenn die Immobilie in Verbindung mit bestimmten Dienstleistungen angeboten wird, kann sie jedoch einen Investitionsvertrag und damit eine Sicherheit darstellen. Siehe im Allgemeinen. Securities Act Release Nr. 5347 (4. Januar 1973) (Richtlinien für die Anwendbarkeit der bundesstaatlichen Wertpapiergesetze auf Angebote und Verkäufe von Eigentumswohnungen oder Einheiten in einer Immobilien-Entwicklung). Es gibt keine allgemeine Ausnahme von den Broker-Händler-Registrierungsanforderungen für lizenzierte Immobilienmakler oder Agenten, die sich im Geschäft mit der Durchführung von Geschäften in Immobilienaktien engagieren. In der Vergangenheit hat die Abteilung Mitarbeiter keine Maßnahmen Erleichterung von den Registrierungsanforderungen für lizenzierte Immobilien-Personal, die in begrenzten Aktivitäten in Bezug auf den Verkauf von Eigentumswohnungen Einheiten gekoppelt mit einem Angebot oder Vereinbarung zu erfüllen oder zu organisieren, bestimmte Miete oder andere Dienstleistungen Für den Käufer. Die in diesen Schreiben enthaltene Erleichterung beschränkt sich ausschließlich auf deren Sachverhalt und sollte nicht für Tätigkeiten im Zusammenhang mit Verkäufen von anderen Arten von Immobilien-Wertpapieren einschließlich Mietern - im gemeinsamen Interesse an Grundstücken - geltend gemacht werden. Siehe im Allgemeinen. NASD Mitteilung an die Mitglieder 05-18, finra. orgsitesdefaultfilesNoticeDocumentp013455.pdf (Adressierung der Mieter-im gemeinsamen Interesse an der Immobilie). I. Broker-Dealer Relationships with Affinity Groups Broker-dealers may enter into arrangements to offer services to members of certain non-profit groups, including civic organizations, charities, and educational institutions that rely upon private donations. These arrangements are subject to certain conditions to ensure that the organizations, or quotaffinity groups, quot do not develop a salesman39s stake with respect to the sale of securities. See . for example, letter re: Attkisson, Carter amp Akers (June 23, 1998). III. HOW TO REGISTER AS A BROKER-DEALER A broker-dealer may not begin business until: it has properly filed Form BD, and the SEC has granted its registration it has become a member of an SRO it has become a member of SIPC, the Securities Investor Protection Corporation it complies with all applicable state requirements and its quotassociated personsquot have satisfied applicable qualification requirements. A. Form BD If a broker-dealer does not qualify for any of the exceptions or exemptions outlined in the sections above, it must register with the Commission under Section 15(b) of the Act. Broker-dealers register by filing an application on Form BD, which you may obtain from the SEC39s webpage at sec. govaboutformsformbd. pdf or through the SEC39s Publications Office at (202) 551-4040. You also use Form BD to: apply for membership in an SRO, such as FINRA or a registered national securities exchange give notice that you conduct government securities activities or apply for broker-dealer registration with each state in which you plan to do business. Form BD asks questions about the background of the broker-dealer and its principals, controlling persons, and employees. The broker-dealer must meet the statutory requirements to engage in a business that involves high professional standards, and quite often includes the more rigorous responsibilities of a fiduciary. To apply for registration, you must file one executed copy of Form BD through the Central Registration Depository (quotCRDquot), which is operated by FINRA. (The only exception is for banks registering as municipal securities dealers, which file Form MSD directly with the SEC and with their appropriate banking regulator.) Form BD contains additional filing instructions. The SEC does not charge a filing fee, but the SROs and the states may. Applicants that reside outside the U. S. must also appoint the SEC as agent for service of process using a standard form. Incomplete applications are not considered quotfiledquot and will be returned to the applicant for completion and re-submission. Within 45 days of filing a completed application, the SEC will either grant registration or begin proceedings to determine whether it should deny registration. An SEC registration may be granted with the condition that SRO membership must be obtained. The SROs have independent membership application procedures and are not required to act within 45 days of the filing of a completed application. In addition, state registrations may be required. A broker-dealer must comply with relevant state law as well as federal law and applicable SRO rules. Timeframes for registration with individual states may differ from the federal and SRO timeframes. As such, when deciding to register as a broker-dealer, it is important to plan for the time required for processing Federal, state, and SRO registration or membership applications. Duty to update Form BD. A registered broker-dealer must keep its Form BD current. Thus, it must promptly update its Form BD by filing amendments whenever the information on file becomes inaccurate or incomplete for any reason. Prohibited Broker-Dealer Names. Title 18, Section 709 of the United States Code makes it a criminal offense to use the words quotNational, quot quotFederal, quot quotUnited States, quot quotReserve, quot or quotDeposit Insurancequot in the name of a person or organization in the brokerage business, unless otherwise allowed by federal law. Further, a broker-dealer name that is otherwise materially misleading would become subject to scrutiny under Exchange Act Section 10(b), and Rule 10b-5 thereunder, the general antifraud rules, and any other applicable provisions. B. SRO Membership (Section 15(b)(8) and Rule 15b9-1) Before it begins doing business, a broker-dealer must become a member of an SRO. SROs assist the SEC in regulating the activities of broker-dealers. FINRA and the national securities exchanges are all SROs. If a broker-dealer restricts its transactions to the national securities exchanges of which it is a member and meets certain other conditions, it may be required only to be a member of those exchanges. If a broker-dealer effects securities transactions other than on a national securities exchange of which it is a member, however, including any over-the-counter business, it must become a member of FINRA, unless it qualifies for the exemption in Rule 15b9-1. FINRA39s webpage at finra. org provides detailed information on the FINRA membership process. You may also wish to consult the web pages of the individual exchanges for additional information. Firms that engage in transactions in municipal securities must also comply with the rules of the Municipal Securities Rulemaking Board, or MSRB. The MSRB is an SRO that makes rules governing transactions in municipal securities, but, unlike other SROs, it does not enforce compliance with its rules. Compliance with MSRB rules is monitored and enforced by FINRA and the SEC (in the case of broker-dealers), and the Federal bank regulators and the SEC (in the case of banks). You may wish to consult the MSRB39s website at msrb. org for additional information, or you can call the MSRB at (703) 797-6600. C. SIPC Membership Every registered broker-dealer must be a member of the Securities Investor Protection Corporation, or SIPC, unless its principal business is conducted outside of the United States or consists exclusively of the sale or distribution of investment company shares, variable annuities, or insurance. Each SIPC member must pay an annual fee to SIPC. SIPC insures that its members39 customers receive back their cash and securities in the event of a member39s liquidation, up to 500,000 per customer for cash and securities. (Claims for cash are limited to 100,000.) For further information, contact SIPC, 805 15th St. NW, Suite 800, Washington, DC 20005. Telephone: (202) 371-8300, fax: (202) 371-6728, or visit SIPC39s website at sipc. org . D. State Requirements Every state has its own requirements for a person conducting business as a broker-dealer within that state. Each state39s securities regulator can provide you with information about that state39s requirements. You can obtain contact information for these regulators from the North American Securities Administrators Association, Inc. (NASAA), 750 First Street, NE, Suite 1140, Washington, DC 20002. Telephone: (202) 737-0900, or visit NASAA39s website at nasaa. org . E. Associated Persons (Section 3(a)(18) Rule 15b7-1) The Act defines an quotassociated personquot of a broker-dealer as any partner, officer, director, branch manager, or employee of the broker-dealer, any person performing similar functions, or any person controlling, controlled by, or under common control with, the broker-dealer. A broker-dealer must file a Form U-4 with the applicable SRO for each associated person who will effect transactions in securities when that person is hired or otherwise becomes associated. Form U-4 is used to register individuals and to record these individuals39 prior employment and disciplinary history. An associated person who effects or is involved in effecting securities transactions also must meet qualification requirements. These include passing an SRO securities qualification examination. Many individuals take the comprehensive quotSeries 7quot exam. If individuals engage only in activities involving sales of particular types of securities, such as municipal securities, direct participation programs (limited partnerships) or mutual funds, they may wish to take a specialized examination focused on that type of security, instead of the general securities examination. There is also a special exam for assistant representatives, whose activities are limited to accepting unsolicited customer orders for execution by the firm. Supervisory personnel, and those who engage in specialized activities such as options trading, must take additional exams that cover those areas. These examinations require the Series 7 exam as a prerequisite. You can obtain copies of Form U-4, as well as information on securities qualification examinations, from an SRO. FINRA39s website at finra. org contains detailed information and guidance for individuals who wish to obtain a series license through FINRA. Also note that individual states have their own licensing and registration requirements, so you should consult with the applicable state securities regulators for further information. Note: If you hold a series license, you must be properly associated with a registered broker-dealer to effect securities transactions. It is not sufficient merely to hold a series license when engaging in securities business. If you hold a series license and wish to start an independent securities business, or otherwise wish to effect securities transactions outside of an quotassociated personquot relationship, you would first need to register as a broker-dealer. F. Successor Broker-Dealer Registration (Rules 15b1-3, 15Ba2-4, and 15Ca2-3) A successor broker-dealer assumes substantially all of the assets and liabilities, and continues the business, of a registered predecessor broker-dealer. A successor broker-dealer must file a new Form BD (or, in special instances, amend the predecessor broker-dealer39s Form BD) within 30 days after such succession. The filing should indicate that the applicant is a successor. See Securities Exchange Act Release No. 31661 (December 28, 1992), 58 FR 7, which is available on the SEC39s website at: sec. govrulesinterp199234-31661.pdf. See also, the instructions to Form BD . G. Withdrawal from Registration (Rule 15b6-1) Cancellation of Registration When a registered broker-dealer stops doing business, it must file a Form BDW (sec. govaboutformsformbdw. pdf ) to withdraw its registration with the SEC and with the states and SROs of which it is a member. This form requires the broker-dealer to disclose the amount of any funds or securities it owes customers, and whether it is the subject of any proceedings, unsatisfied judgments, liens, or customer claims. These disclosures help to ensure that a broker-dealer39s business is concluded in an orderly manner and that customers39 funds and securities are protected. In most cases, a broker-dealer must also file a final FOCUS report. Form BDW may also be used by a broker-dealer to withdraw from membership with particular SROs, or to withdraw from registration with particular states, without withdrawing all of its registrations and memberships. Form BDW is not considered quotfiledquot unless it is deemed complete by the SEC and the SRO that reviews the filing. The SEC may also cancel a broker-dealer39s registration if it finds that the firm is no longer in existence or has ceased doing business as a broker-dealer. IV. SECURITY FUTURES Security futures, which are contracts of sale for future delivery of a single security or a narrow-based security index, are regulated as both securities by the SEC and as futures by the Commodity Futures Trading Commission (quotCFTCquot). As a result, firms that conduct business in security futures must be registered with both the SEC and the CFTC. Federal law permits firms already registered with either the SEC or the CFTC to register with the other agency, for the limited purpose of trading security futures, by filing a notice. Specifically, firms registered as general purpose broker-dealers under Section 15(b) of the Act may quotnoticequot register with the CFTC. Likewise, futures commission merchants and introducing brokers registered with the CFTC may notice register with the SEC. (Section 15(b)(12) of the Act provides a limited exception to this notice registration requirement for certain natural persons who are members of security futures exchanges). However, futures commission merchants or introducing brokers that conduct a business in securities other than security futures must be registered as general-purpose broker-dealers. For more information on this topic, See Exchange Act Release No. 44730 (effective August 27, 2001), 66 FR 45138, and 66 FR 43080 (effective September 17, 2001). V. CONDUCT REGULATION OF BROKER-DEALERS Broker-dealers, like other securities market participants, must comply with the general quotantifraudquot provisions of the federal securities laws. Broker-dealers must also comply with many requirements that are designed to maintain high industry standards. We discuss some of these provisions below. A. Antifraud Provisions (Sections 9(a), 10(b), and 15(c)(1) and (2)) The quotantifraudquot provisions prohibit misstatements or misleading omissions of material facts, and fraudulent or manipulative acts and practices, in connection with the purchase or sale of securities. 3 While these provisions are very broad, the Commission has adopted rules, issued interpretations, and brought enforcement actions that define some of the activities we consider manipulative, deceptive, fraudulent, or otherwise unlawful. 4 Broker-dealers must conduct their activities so as to avoid these kinds of practices. 1. Duty of Fair Dealing Broker-dealers owe their customers a duty of fair dealing. This fundamental duty derives from the Act39s antifraud provisions mentioned above. Under the so-called quotshinglequot theory, by virtue of engaging in the brokerage profession ( e. g. . hanging out the broker-dealer39s business sign, or quotshinglequot), a broker-dealer represents to its customers that it will deal fairly with them, consistent with the standards of the profession. Based on this important representation, the SEC, through interpretive statements and enforcement actions, and the courts, through case law, have set forth over time certain duties for broker-dealers. These include the duties to execute orders promptly, disclose certain material information ( i. e. . information the customer would consider important as an investor), charge prices reasonably related to the prevailing market, and fully disclose any conflict of interest. SRO rules also reflect the importance of fair dealing. For example, FINRA members must comply with NASD39s Rules of Fair Practice. These rules generally require broker-dealers to observe high standards of commercial honor and just and equitable principles of trade in conducting their business. The exchanges and the MSRB have similar rules. 2. Suitability Requirements Broker-dealers generally have an obligation to recommend only those specific investments or overall investment strategies that are suitable for their customers. The concept of suitability appears in specific SRO rules such as NASD Rule 2310 and has been interpreted as an obligation under the antifraud provisions of the federal securities laws. Under suitability requirements, a broker-dealer must have an quotadequate and reasonable basisquot for any recommendation that it makes. Reasonable basis suitability, or the reasonable basis test, relates to the particular security or strategy recommended. Therefore, the broker-dealer has an obligation to investigate and obtain adequate information about the security it is recommending. A broker-dealer also has an obligation to determine customer-specific suitability. In particular, a broker-dealer must make recommendations based on a customer39s financial situation, needs, and other security holdings. This requirement has been construed to impose a duty of inquiry on broker-dealers to obtain relevant information from customers relating to their financial situations and to keep such information current. SROs consider recommendations to be unsuitable when they are inconsistent with the customer39s investment objectives. 3. Duty of Best Execution The duty of best execution, which also stems from the Act39s antifraud provisions, requires a broker-dealer to seek to obtain the most favorable terms available under the circumstances for its customer orders. This applies whether the broker-dealer is acting as agent or as principal. The SRO rules also include a duty of best execution. For example, FINRA members must use quotreasonable diligencequot to determine the best market for a security and buy or sell the security in that market, so that the price to the customer is as favorable as possible under prevailing market conditions. 4. Customer Confirmation Rule (Rule 10b-10 and MSRB rule G-15) A broker-dealer must provide its customers, at or before the completion of a transaction, with certain information, including: the date, time, identity, price, and number of shares involved its capacity (agent or principal) and its compensation (for agency trades, compensation includes its commission and whether it receives payment for order flow 5 and for principal trades, mark-up disclosure may be required) the source and amount of any third party remuneration it has received or will receive 6 other information, both general (such as, if the broker-dealer is not a SIPC member) and transaction-specific (such as the yield, in most transactions involving debt securities). A broker-dealer may also be obligated under the antifraud provisions of the Act to disclose additional information to the customer at the time of his or her investment decision. 5. Disclosure of Credit Terms (Rule 10b-16) Broker-dealers must notify customers purchasing securities on credit about the credit terms and the status of their accounts. A broker-dealer must establish procedures for disclosing this information before it extends credit to a customer for the purchase of securities. A broker-dealer must give the customer this information at the time the account is opened, and must also provide credit customers with account statements at least quarterly. 6. Restrictions on Short Sales (Regulation SHO) A quotshort salequot is generally a sale of a security that the seller doesn39t own or for which the seller delivers borrowed shares. Regulation SHO was adopted in 2004 to update short sale regulation in light of numerous market developments since short sale regulation was first adopted in 1938. Compliance with Regulation SHO began on January 3, 2005. Some of the goals of Regulation SHO include: Establishing uniform quotlocatequot and quotclose-outquot requirements in order to address problems associated with failures to deliver, including potentially abusive quotnakedquot short selling. Locate Requirement: Regulation SHO requires a broker-dealer to have reasonable grounds to believe that the security can be borrowed so that it can be delivered on the date delivery is due before effecting a short sale order in any equity security. This quotlocatequot must be made and documented prior to effecting the short sale. Market makers engaged in bona fide market making are exempted from the quotlocatequot requirement. quotClose-outquot Requirement: Regulation SHO imposes additional delivery requirements on broker-dealers for securities in which there are a relatively substantial number of extended delivery failures at a registered clearing agency (quotthreshold securitiesquot). For instance, with limited exception, Regulation SHO requires brokers and dealers that are participants of a registered clearing agency to take action to quotclose-outquot failure-to-deliver positions (quotopen failsquot) in threshold securities that have persisted for 13 consecutive settlement days. Closing out requires the broker or dealer to purchase securities of like kind and quantity. Until the position is closed out, the broker or dealer and any broker or dealer for which it clears transactions (for example, an introducing broker) may not effect further short sales in that threshold security without borrowing or entering into a bona fide agreement to borrow the security (known as the quotpre-borrowingquot requirement). Creating uniform order marking requirements for sales of all equity securities. This means that a broker-dealer must mark orders as quotlongquot or quotshort. quot For further information, please see the adopting release for Regulation SHO, as well as Frequently Asked Questions, Key Points, and other related materials at sec. govspotlightshortsales. htm . 7. Trading During an Offering (Regulation M) Regulation M is designed to protect the integrity of the securities trading market as an independent pricing mechanism by governing the activities of underwriters, issuers, selling security holders, and other participants in connection with a securities offering. These rules are aimed at preventing persons having an interest in an offering from influencing the market price for the offered security in order to facilitate a distribution. The adopting release for Regulation M is available at sec. govrulesfinal34-38067.txt . Rule 101 of Regulation M generally prohibits underwriters, broker-dealers and other distribution participants from bidding for, purchasing, or attempting to induce any person to bid for or purchase, any security which is the subject of a distribution until the applicable restricted period has ended. An offering39s quotrestricted periodquot begins either one or five business days (depending on the trading volume value of the offered security and the public float value of the issuer) before the day of the offering39s pricing and ends upon completion of the distribution. Rule 101 contains various exceptions that are designed to permit an orderly distribution of securities and limit disruption in the market for the securities being distributed. For example, underwriters can continue to trade in actively-traded securities of larger issuers (securities with an average daily trading volume, or ADTV, value of 1 million or more and whose issuers have a public float value of at least 150 million). In addition, the following activities, among others, may be excepted from Rule 101, if they meet specified conditions: disseminating research reports making unsolicited purchases purchasing a group, or quotbasketquot of 20 or more securities exercising options, warrants, rights, and convertible securities effecting transactions that total less than 2 of the security39s ADTV and effecting transactions in securities sold to quotqualified institutional buyers. quot Rule 102 of Regulation M prohibits issuers, selling security holders, and their affiliated purchasers from bidding for, purchasing, or attempting to induce any person to bid for or purchase, any security which is the subject of a distribution until after the applicable restricted period. Rule 103 of Regulation M governs passive market making by broker-dealers participating in an offering of a Nasdaq security. Rule 104 of Regulation M governs stabilization transactions, syndicate short covering activity, and penalty bids. Rule 105 of Regulation M prevents manipulative short sales prior to pricing an offering by prohibiting the purchase of offering securities if a person sold short the security that is the subject of the offering during the Rule 105 restricted period. The rule contains exceptions for bona fide purchases, separate accounts, and investment companies. For frequently asked questions about Regulation M, see Staff Legal Bulletin No. 9 at sec. govinterpslegalmrslb9.htm . 8. Restrictions on Insider Trading The SEC and the courts interpret Section 10(b) and Rule 10b-5 under the Act to bar the use by any person of material non-public information in the purchase or sale of securities, whenever that use violates a duty of trust and confidence owed to a third party. Section 15(f) of the Act specifically requires broker-dealers to have and enforce written policies and procedures reasonably designed to prevent their employees from misusing material non-public information. Because employees in the investment banking operations of broker-dealers frequently have access to material non-public information, firms need to create procedures designed to limit the flow of this information so that their employees cannot use the information in the trading of securities. Broker-dealers can use these information barriers as a defense to a claim of insider trading. Such procedures typically include: training to make employees aware of these restrictions employee trading restrictions physical barriers isolation of certain departments and limitations on investment bank proprietary trading. 7 9. Restrictions on Private Securities Transactions NASD Rule 3040 provides that quotno person associated with a member shall participate in any manner in a private securities transactionquot except in accordance with the provisions of the rule. To the extent that any such transactions are permitted under the rule, prior to participating in any private securities transaction, the associated person must provide written notice to the member firm as described in the rule. If compensation is involved, the member firm must approve or disapprove the proposed transaction, record it in its books and records, and supervise the transaction as if it were executed on behalf of the member firm. Other conditions may also apply. In addition, private securities transactions of an associated person may be subject to an analysis under Exchange Act Section 10(b) and Rule 10b-5, as well as the broker-dealer supervisory provisions of Section 15(f) (described in Part V. A.8, above) and Section 15(b)(4)(E), and other relevant statutory or regulatory provisions. B. Analysts and Regulation AC Regulation AC (or Regulation Analyst Certification) requires brokers, dealers, and persons associated with brokers or dealers that publish, distribute, or circulate research reports to include in those reports a certification that the views expressed in the report accurately reflect the analyst39s personal views. The report must also disclose whether the analyst received compensation for the views expressed in the report. If the analyst has received related compensation, the broker, dealer, or associated person must disclose its amount, source, and purpose. Regulation AC applies to all brokers and dealers, as well as to those persons associated with a broker or dealer that fall within the definition of quotcovered person. quot Regulation AC also requires that broker-dealers keep records of analyst certifications relating to public appearances. In addition to Commission rules, analyst conduct is governed by SRO rules, such as NASD Rule 2711 and NYSE Rule 472. The SRO rules impose restrictions on analyst compensation, personal trading activities, and involvement in investment banking activities. The SRO rules also include disclosure requirements for research reports and public appearances. For further information, including investor guidance, SEC releases, and SRO rules, see sec. govdivisionsmarketregsecuritiesanalysts. htm. In addition, staff responses to frequently asked questions are available at sec. govdivisionsmarketregmregacfaq0803.htm . C. Trading by Members of Exchanges, Brokers and Dealers (Section 11(a)) Broker-dealers that are members of national securities exchanges are subject to additional regulations regarding transactions they effect on exchanges. For example, except under certain conditions, they generally cannot effect transactions on exchanges for their own accounts, the accounts of their associated persons, or accounts that they or their associated persons manage. Exceptions from this general rule include transactions by market makers, transactions routed through other members, and transactions that yield to other orders. Exchange members may wish to seek guidance from their exchange regarding these provisions. D. Extending Credit on New Issues Disclosure of Capacity as Broker or Dealer (Section 11(d)) Section 11(d)(1) of the Act generally prohibits a broker-dealer that participates in the distribution of a new issue of securities from extending credit to customers in connection with the new issue during the distribution period and for 30 days thereafter. Sales by a broker-dealer of mutual fund shares and variable insurance product units are deemed to constitute participation in the distribution of a new issue. Therefore, purchase of mutual fund shares or variable product units using credit extended or arranged by the broker-dealer during the distribution period is a violation of Section 11(d)(1). However, Exchange Act Rule 11d1-2 permits a broker-dealer to extend credit to a customer on newly sold mutual fund shares and variable insurance product units after the customer has owned the shares or units for 30 days. Section 11(d)(2) of the Act requires a broker-dealer to disclose in writing, at or before the completion of each transaction with a customer, whether the broker-dealer is acting in the capacity of broker or dealer with regard to the transaction. E. Regulation NMS Regulation NMS addresses four interrelated topics that are designed to modernize the regulatory structure of the U. S. equity markets: (1) order protection, (2) intermarket access, (3) sub-penny pricing, and (4) market data. The quotOrder Protection Rulequot requires trading centers to establish, maintain, and enforce written policies and procedures reasonably designed to prevent the execution of trades at prices inferior to protected quotations displayed by other trading centers, subject to an applicable exception. To be protected, a quotation must be immediately and automatically accessible. The quotAccess Rulequot requires fair and non-discriminatory access to quotations, establishes a limit on access fees to harmonize the pricing of quotations across different trading centers, and requires each national securities exchange and national securities association to adopt, maintain, and enforce written rules that prohibit their members from engaging in a pattern or practice of displaying quotations that lock or cross automated quotations. The quotSub-Penny Rulequot prohibits market participants from accepting, ranking, or displaying orders, quotations, or indications of interest in a pricing increment smaller than a penny, except for orders, quotations, or indications of interest that are priced at less than 1.00 per share. The quotMarket Data Rulesquot update the requirements for consolidating, distributing, and displaying market information. In addition, amendments to the joint industry plans for disseminating market information modify the formulas for allocating plan revenues among the self-regulatory organizations and broaden participation in plan governance. Regulation NMS also updates and streamlines the existing Exchange Act rules governing the national market system previously adopted under Section 11A of the Exchange Act, and consolidates them into a single regulation. F. Order Execution Obligations (Rules 602-604 of Regulation NMS) Broker-dealers that are exchange specialists or Nasdaq market makers must comply with particular rules regarding publishing quotes and handling customer orders. These two types of broker-dealers have special functions in the securities markets, particularly because they trade for their own accounts while also handling orders for customers. These rules, which include the quotQuote Rulequot and the quotLimit Order Display Rule, quot increase the information that is publicly available concerning the prices at which investors may buy and sell exchange-listed and Nasdaq National Market System securities. The Quote Rule requires specialists and market makers to provide quotation information to their self-regulatory organization for dissemination to the public. The quote information that the specialist or market maker provides must reflect the best prices at which he is willing to trade (the lowest price the dealer will accept from a customer to sell the securities and the highest price the dealer will pay a customer to purchase the securities). A specialist or market maker may still trade at better prices in certain private trading systems, called electronic communications networks, or quotECNs, quot without publishing an improved quote. This is true only when the ECN itself publishes the improved prices and makes those prices available to the investing public. Thus, the Quote Rule ensures that the public has access to the best prices at which specialists and market makers are willing to trade even if those prices are in private trading systems. Limit orders are orders to buy or sell securities at a specified price. The Limit Order Display Rule requires that specialists and market makers publicly display certain limit orders they receive from customers. If the limit order is for a price that is better than the specialist39s or market maker39s quote, the specialist or market maker must publicly display it. The rule benefits investors because the publication of trading interest at prices that improve specialists39 and market makers39 quotes present investors with improved pricing opportunities. G. Regulation ATS: Broker-Dealer Trading Systems Regulation ATS (17 CFR 242.300 et seq.) provides a means for broker-dealers to operate automated trading platforms, to collect and execute orders in securities electronically, without registering as a national securities exchange under Section 6 of the Exchange Act or as an exempt exchange pursuant to Section 5 of the Act. For purposes of the regulation, an alternative trading system or ATS is any organization, association, person, group of persons, or system that constitutes, maintains, or provides a marketplace or facilities for bringing together purchasers and sellers of securities or for otherwise performing with respect to securities the functions commonly performed by a stock exchange as defined in Rule 3b-16 under the Exchange Act. See 17 CFR 242.300. Further, for purposes of the regulation, an ATS may not set rules governing the conduct of subscribers (other than with respect to the use of the particular trading system), or discipline subscribers other than by exclusion from trading. To the extent that an ATS or the sponsoring broker-dealer seeks to establish conduct or disciplinary rules, the entity may be required to register as a national securities exchange or obtain a Commission exemption from exchange registration based on limited trading volume. In order to acquire the status of an ATS, a firm must first be registered as a broker-dealer, and it must file an initial operation report with respect to the trading system on Form ATS at least 20 days before commencing operation. The initial operation report must be accurate and kept current. The Commission does not issue approval orders for Form ATS filings however, the Form ATS is not considered filed unless it complies with all applicable requirements under the Regulation. Regulation ATS contains provisions concerning the system39s operations, including: fair access to the trading system fees charged the display of orders and the ability to execute orders system capacity, integrity and security record keeping and reporting and procedures to ensure the confidential treatment of trading information. An ATS must file with the Division of Trading and Markets quarterly reports regarding its operations on Form ATS-R. An ATS must also comply with any applicable SRO rules and with state laws relating to alternative trading systems and relating to the offer or sale of securities or the registration or regulation of persons or entities effecting securities transactions. Finally, an ATS may not use in its name the word quotexchange, quot or terms similar to the word quotexchange, quot such as the term quotstock market. quot See 17 CFR 242.301. For further information on the operation and regulation of alternative trading systems, see the adopting release for Regulation ATS at sec. govrulesfinal34-40760.txt . H. Penny Stock Rules (Rules 15g-2 through 15g-9, Schedule 15G) Most broker-dealers that effect transactions in quotpenny stocksquot have certain enhanced suitability and disclosure obligations to their customers. 8 A penny stock is generally defined as any equity security other than a security that: (a) is an NMS stock ( See Rule 600(b)(47)) listed on a quotgrandfatheredquot national securities exchange, (b) is an NMS stock listed on a national securities exchange or an automated quotation system sponsored by a registered national securities association (including Nasdaq) that satisfies certain minimum quantitative listing standards, (c) has a transaction price of five dollars or more, (d) is issued by a registered investment company or by the Options Clearing Corporation, (e) is a listed security futures product, or (f) is a security whose issuer has met certain net tangible assets or average revenues ( See Rule 3a51-1). Penny stocks include the equity securities of private companies with no active trading market if they do not qualify for one of the exclusions from the definition of penny stock. Before a broker-dealer that does not qualify for an exemption 9 may effect a solicited transaction in a penny stock for or with the account of a customer it must: (1) provide the customer with a risk disclosure document, as set forth in Schedule 15G, and receive a signed and dated acknowledgement of receipt of that document from the customer ( See Rule 15g-2) (2) approve the customer39s account for transactions in penny stocks, provide the customer with a suitability statement, and receive a signed a dated copy of that statement from the customer and (3) receive the customer39s written agreement to the transaction ( See Rule 15g-9). The broker-dealer also must wait at least two business days after sending the customer the risk disclosure document and the suitability statement before effecting the transaction. In addition, Exchange Act Rules 15g-3 through 15g-6 generally require a broker-dealer to give each penny stock customer: information on market quotations and, where appropriate, offer and bid prices the aggregate amount of any compensation received by the broker-dealer in connection with such transaction the aggregate amount of cash compensation that any associated person of the broker-dealer, who is a natural person and who has communicated with the customer concerning the transaction at or prior to the customerrsquos transaction order, other than a person whose function is solely clerical or ministerial, has received or will receive from any source in connection with the transaction and monthly account statements showing the market value of each penny stock held in the customerrsquos account. I. Privacy of Consumer Financial Information (Regulation S-P) Broker-dealers, including foreign broker-dealers registered with the Commission and unregistered broker-dealers in the United States, must comply with Regulation S-P, ( See 17 CFR Part 248) even if their consumers are non-U. S. persons or if they conduct their activities through non-U. S. offices or branches. Regulation SP generally requires a broker-dealer to provide its customers with initial, annual and revised notices containing specified information about the broker-dealer39s privacy policies and practices. These notices must be clear and conspicuous, and must accurately reflect the broker-dealer39s policies and practices. See 17 CFR 248.4, 248.5, 248.6 and 248.8. Before disclosing nonpublic personal information about a consumer to a nonaffiliated third party, a broker-dealer must first give a consumer an opt-out notice and a reasonable opportunity to opt out of the disclosure. See 17 CFR 248.7 and 248.10. There are exceptions from these notice and opt-out requirements for disclosures to other financial institutions under joint marketing agreements and to certain service providers. See 17 CFR 248.13. There also are exceptions for disclosures made for purposes such as maintaining or servicing accounts, and disclosures made with the consent or at the direction of a consumer, or for purposes such as protecting against fraud, reporting to consumer reporting agencies, and providing information to law enforcement agencies. See 17 CFR 248.14 and 248.15. Regulation SP also imposes limits on the re-disclosure and re-use of information, and on sharing account number information with nonaffiliated third parties for use in telemarketing, direct mail marketing and email marketing. See 17 CFR 248.11 and 248.12. In addition, it includes a safeguards rule that requires a broker-dealer to adopt written policies and procedures for administrative, technical, and physical safeguards to protect customer records and information. See 17 CFR 248.30(a). Further, it includes a disposal rule that requires a broker-dealer (other than a broker-dealer registered by notice with the Commission to engage solely in transactions in securities futures) that maintains or possesses consumer report information for a business purpose to take reasonable measures to protect against unauthorized access to or use of the information in connection with its disposal. See 17 CFR 248.30(b). Recently proposed amendments which would further strengthen the privacy protections under Regulation S-P are available at sec. govrulesproposed200834-57427.pdf . J. Investment Adviser Registration Broker-dealers offering certain types of accounts and services may also be subject to regulation under the Investment Advisers Act. 10 (An investment adviser is defined as a person who receives compensation for providing advice about securities as part of a regular business.) ( See Section 202(a)(11) of the Investment Advisers Act .) In general, a broker-dealer whose performance of advisory services is quotsolely incidentalquot to the conduct of its business as a broker-dealer and that receives no quotspecial compensationquot is excepted from the definition of investment adviser. Thus, for example, a broker-dealer that provides advice and offers fee-based accounts (i. e. accounts that charge an asset-based or fixed fee rather than a commission, mark-up, or mark-down) must treat those accounts as advisory because an asset-based fee is considered quotspecial compensation. quot Also, under a recently proposed rule, a broker-dealer would be required to treat (1) each account over which it exercises investment discretion as an advisory account, unless the investment discretion is granted by a customer on a temporary or limited basis and (2) an account as advisory if the broker-dealer charges a separate fee for, or separately contracts to provide, advisory services. ( See sec. govrulesproposed2007ia-2652.pdf .) Finally, under the same proposed rule, a broker-dealer that is registered under the Exchange Act and registered under the Investment Advisers Act would be an investment adviser solely with respect to those accounts for which it provides services that subject the broker-dealer to the Investment Advisers Act. VI. ARBITRATION Pursuant to the rules of self-regulatory organizations, broker-dealers are required to arbitrate disputes with their customers, if the customer chooses to arbitrate. See e. g. . NASD Code of Arbitration Procedure for Customer Disputes, Rule 12200 American Stock Exchange, Rule 600 and Chicago Board of Options Exchange, Rule 18.1. VII. FINANCIAL RESPONSIBILITY OF BROKER-DEALERS Broker-dealers must meet certain financial responsibility requirements, including: maintaining minimum amounts of liquid assets, or net capital taking certain steps to safeguard the customer funds and securities and making and preserving accurate books and records. A. Net Capital Rule (Rule 15c3-1) The purpose of this rule is to require a broker-dealer to have at all times enough liquid assets to promptly satisfy the claims of customers if the broker-dealer goes out of business. Under this rule, broker-dealers must maintain minimum net capital levels based upon the type of securities activities they conduct and based on certain financial ratios. For example, broker-dealers that clear and carry customer accounts generally must maintain net capital equal to the greater of 250,000 or two percent of aggregate debit items. Broker-dealers that do not clear and carry customer accounts can operate with lower levels of net capital. B. Use of Customer Balances (Rule 15c3-2) Broker-dealers that use customers39 free credit balances in their business must establish procedures to provide specified information to those customers, including: the amount due to those customers the fact that such funds are not segregated and may be used by the broker-dealer in its business and the fact that such funds are payable on demand of the customer. C. Customer Protection Rule (Rule 15c3-3) This rule protects customer funds and securities held by broker-dealers. Under the rule, a broker-dealer must have possession or control of all fully-paid or excess margin securities held for the account of customers, and determine daily that it is in compliance with this requirement. The broker-dealer must also make periodic computations to determine how much money it is holding that is either customer money or obtained from the use of customer securities. If this amount exceeds the amount that it is owed by customers or by other broker-dealers relating to customer transactions, the broker-dealer must deposit the excess into a special reserve bank account for the exclusive benefit of customers. This rule thus prevents a broker-dealer from using customer funds to finance its business. D. Required Books, Records, and Reports (Rules 17a-3, 17a-4, 17a-5, 17a-11) 11 Broker-dealers must make and keep current books and records detailing, among other things, securities transactions, money balances, and securities positions. They also must keep records for required periods and furnish copies of those records to the SEC on request. These records include e-mail. Broker-dealers also must file with the SEC periodic reports, including quarterly and annual financial statements. The annual statements generally must be certified by an independent public accountant. In addition, broker-dealers must notify the SEC and the appropriate SRO 12 regarding net capital, recordkeeping, and other operational problems, and in some cases file reports regarding those problems, within certain time periods. This gives us and the SROs early warning of these problems. E. Risk Assessment Requirements (Rules 17h-1T and 17h-2T) Certain broker-dealers must maintain and preserve certain information regarding those affiliates, subsidiaries and holding companies whose business activities are reasonably likely to have a material impact on their own financial and operating condition (including the broker-dealer39s net capital, liquidity, or ability to conduct or finance operations). Broker-dealers must also file a quarterly summary of this information. This information is designed to permit the SEC to assess the impact these entities may have on the broker-dealer. VIII. OTHER REQUIREMENTS In addition to the provisions discussed above, broker-dealers must comply with other requirements. These include: submitting to Commission and SRO examinations participating in the lost and stolen securities program complying with the fingerprinting requirement maintaining and reporting information regarding their affiliates following certain guidelines when using electronic media to deliver information and maintaining an anti-money laundering program. A. Examinations and Inspections (Rules 15b2-2 and 17d-1) Broker-dealers are subject to examination by the SEC and the SROs. The appropriate SRO generally inspects newly-registered broker-dealers for compliance with applicable financial responsibility rules within six months of registration, and for compliance with all other regulatory requirements within twelve months of registration. A broker-dealer must permit the SEC to inspect its books and records at any reasonable time. B. Lost and Stolen Securities Program (Rule 17f-1) In general, all broker-dealers must register in the lost and stolen securities program. The limited exceptions include broker-dealers that effect securities transactions exclusively on the floor of a national securities exchange solely for other exchange members and do not receive or hold customer securities, and broker-dealers whose business does not involve handling securities certificates. Broker-dealers must report losses, thefts, and instances of counterfeiting of securities certificates on Form X-17F-1A, and, in some cases, broker-dealers must make inquiries regarding securities certificates coming into their possession. Broker-dealers must file these reports and inquiries with the Securities Information Center (SIC), which operates the program for the SEC. A registration form can be obtained from Securities Information Center, P. O. Box 55151, Boston, MA 02205-5151. For registration and additional information, see the SIC39s website at secic . C. Fingerprinting Requirement (Rule 17f-2) Generally, every partner, officer, director, or employee of a broker-dealer must be fingerprinted and submit his or her fingerprints to the U. S. Attorney General. This requirement does not apply, however, to broker-dealers that sell only certain securities that are not ordinarily evidenced by certificates (such as mutual funds and variable annuities) or to persons who do not sell securities, have access to securities, money or original books and records, and do not supervise persons engaged in such activities. A broker-dealer claiming an exemption must comply with the notice requirements of Rule 17f-2. Broker-dealers may obtain fingerprint cards from their SRO and should submit completed fingerprint cards to the SRO for forwarding to the FBI on behalf of the Attorney General. D. Use of Electronic Media by Broker-Dealers The Commission has issued two interpretive releases discussing the issues that broker-dealers should consider in using electronic media for delivering information to customers. These issues include the following: Will the customer have notice of and access to the communication Will there be evidence of delivery Did the broker-dealer take reasonable precautions to ensure the integrity, confidentiality, and security of any personal financial information See Securities Exchange Act Release No. 37182 (May 15, 1996), 61 FR 24644. See also . Securities Exchange Act Release No. 39779 (March 23, 1998), 63 FR 14806 (sec. govrulesinterp33-7516.htm ). E. Electronic Signatures (E-SIGN) Broker-dealers should also consider the impact, if any, that the Electronic Signatures in Global and National Commerce Act (commonly known as E-SIGN), Pub. L. No. 106-229, 114 Stat. 464 (2000) 15 U. S.C. sect7001, has on their ability to deliver information to customers electronically. F. Anti-Money Laundering Program Broker-dealers have broad obligations under the Bank Secrecy Act (quotBSAquot) 13 to guard against money laundering and terrorist financing through their firms. The BSA, its implementing regulations, and Rule 17a-8 under the Exchange Act require broker-dealers to file reports or retain records relating to suspicious transactions, customer identity, large cash transactions, cross-border currency movement, foreign bank accounts and wire transfers, among other things. The BSA, as amended by the USA PATRIOT Act, as well as SRO rules (e. g. NASD Rule 3011 and NYSE Rule 445), also requires all broker-dealers to have anti-money laundering compliance programs in place. Firms must develop and implement a written anti-money laundering compliance program, approved in writing by a member of senior management, which is reasonably designed to achieve and monitor the member39s ongoing compliance with the requirements of the BSA and its implementing regulations. Under this obligation, firms must: establish and implement policies and procedures that can be reasonably expected to detect and cause the reporting of suspicious transactions establish and implement policies, procedures, and internal controls reasonably designed to achieve compliance with the BSA and implementing regulations provide for independent testing for compliance, to be conducted by member personnel or by a qualified outside party designate and identify to the SROs an individual or individuals responsible for implementing and monitoring the day-to-day operations and internal controls of the program and provide prompt notification regarding any change in such designation(s) and provide ongoing training for appropriate personnel. For a compilation of key anti-money laundering laws, rules and guidance applicable to broker-dealers, see Anti-Money Laundering Source Tool sec. govaboutofficesocieamlsourcetool. htm see also, FINRA Anti-Money Laundering Issue Center finra. orgRulesRegulationIssueCenterAnti-MoneyLaunderingindex. htm. In addition, the Financial Crimes Enforcement Network (quotFinCENquot), the division within the Department of the Treasury that administers the BSA, provides useful information for helping financial institutions, including broker-dealers, meet their BSA obligations. See FinCEN Web site fincen. gov . G. Office of Foreign Assets Control Broker-dealers have an obligation to comply with the sanctions programs administered by the Department of Treasury39s Office of Foreign Assets Control (OFAC). OFAC administers and enforces economic and trade sanctions based on US foreign policy and national security goals against targeted foreign countries, terrorists, international narcotics traffickers, and those engaged in activities related to the proliferation of weapons of mass destruction. 14 OFAC acts under Presidential wartime and national emergency powers, as well as authority granted by specific legislation, to impose controls on transactions and freeze foreign assets under US jurisdiction. OFAC39s sanctions programs are separate and distinct from, and in addition to, the anti-money laundering requirements imposed under the BSA on broker-dealers. 15 Unlike the BSA, OFAC programs apply to all U. S. persons and are applicable across business lines. OFAC programs are also strict liability programs mdash there are no safe harbors and no de minimis standards, although having a comprehensive compliance program in place could act as a mitigating factor in any enforcement action. OFAC publishes regulations implementing each of its programs, which include trade restrictions and asset blockings against particular countries and parties tied to terrorism, narcotics trafficking, proliferation of weapons of mass destruction, as well as a number of programs targeting members of certain foreign jurisdictions. As part of its efforts to implement these programs, OFAC publishes a list of Specially Designated Nationals, which is frequently updated on an as-needed basis. 16 In general, OFAC regulations require you to do the following: block accounts and other property of specified countries, entities, and individuals prohibit or reject unlicensed trade and financial transactions with specified countries, entities, and individuals and report all blockings and rejections of prohibited transactions to OFAC within ten days of the occurrence and annually. 17 OFAC has the authority to impose civil penalties of over 1,000,000 per count for violations of its sanctions programs. OFAC has stated that it will take into account the adequacy of your OFAC compliance program when it evaluates whether to impose a penalty if an OFAC violation occurs. To guard against engaging in OFAC prohibited transactions, you should generally follow a best practice of quotscreening againstquot the OFAC lists. 18 Consistent with this best practice, you should take care to screen all new accounts, existing accounts, customers and relationships against the OFAC lists, including any updates to the lists. This screening should include originators or recipients of wire and securities transfers. 19 H. Business Continuity Planning The Commission, Federal Reserve Board, and Comptroller of the Currency published an interagency White Paper emphasizing the importance of core clearing and settlement organizations and establishing guidelines for their capacity and ability to restore operations within a short time of a wide-scale disruption. 20 Separately, the Commission also published a Policy Statement urging the organized securities markets to improve their business continuity arrangements, 21 and encouraging SRO-operated markets and electronic communications networks, or ECNs to establish plans to enable the restoration of trading no later than the business day following a wide-scale disruption. In 2004, NASD and the NYSE adopted rules requiring every member to establish and maintain a business continuity plan, with elements as specified in the rules, and to provide the respective SROs with emergency contact information. See NASD Rule 3510 and NYSE Rule 446. See also . sec. govrulessronasd34-49537.pdf . IX. WHERE TO GET FURTHER INFORMATION For general questions regarding broker-dealer registration and regulation: Office of Interpretation and Guidance Division of Trading and Markets U. S. Securities and Exchange Commission 100 F Street, NE Washington, DC 20549 (202) 551-5777 e-mail: tradingandmarketssec. gov For additional information about how to obtain official publications of SEC rules and regulations, and for on-line access to SEC rules: Superintendent of Documents Government Printing Office Washington, DC 20402-9325 gpo. gov For copies of SEC forms and recent SEC releases, Publications Section U. S. Securities and Exchange Commission 100 F Street, NE Washington, DC 20549 (202) 551-4040 Other useful addresses, telephone numbers, and websites: SEC39s website: sec. gov The SEC39s website contains contact numbers for SEC offices in Washington and for the SEC39s regional offices: sec. govcontactaddresses. htm . Financial Industry Regulatory Authority 9509 Key West Avenue Rockville, MD 20850 (301) 590-6500 (call center) (800) 289-9999 (to check on the registration status of a firm or individual) finra. org New York Stock Exchange, Inc. 20 Broad Street New York, NY 10005 (212) 656-3000 nyse North American Securities Administrators Association, Inc. 750 First Street, NE, Suite 1140 Washington, DC 20002 (202) 737-0900 nasaa. org Municipal Securities Rulemaking Board gt1900 Duke Street, Suite 600 Alexandria, VA 22314 (703) 797-6600 msrb. org Securities Investor Protection Corporation 805 15th Street, N. W. Suite 800 Washington, D. C. 20005-2215 (202)371-8300 sipc. org e-mail: asksipcsipc. org We wish to stress that we have published this guide as an introduction to the federal securities laws that apply to brokers and dealers. It only highlights and summarizes certain provisions, and does not relieve anyone from complying with all applicable regulatory requirements. You should not rely on this guide without referring to the actual statutes, rules, regulations, and interpretations. 1 The Division of Trading and Markets was known as the Division of Market Regulation from August 7, 1972, until November 14, 2007. 2 The treatment of dividend (or interest) reinvestment and stock purchase plans is addressed in Rule 102(c) of Regulation M. ( See Part V. A.7.) 3 Section 9(a) prohibits particular manipulative practices regarding securities registered on a national securities exchange. Section 10(b) is a broad quotcatch-allquot provision that prohibits the use of quotany manipulative or deceptive device or contrivancequot in connection with the purchase or sale of any security. Sections 15(c)(1) and 15(c)(2) apply to the over-the-counter markets. Section 15(c)(1) prohibits broker-dealers from effecting transactions in, or inducing the purchase or sale of, any security by means of quotany manipulative, deceptive or other fraudulent device, quot and Section 15(c)(2) prohibits a broker-dealer from making fictitious quotes. 4 These include Rules 10b-1 through 10b-18, 15c1-1 through 15c1-9, 15c2-1 through 15c2-11, and Regulation M. 5 In addition, Rule 11Ac1-3 requires broker-dealers to inform their customers, upon opening a new account and annually thereafter, of their policies regarding payment for order flow and for determining where to route a customer39s order. 6 The purpose of this disclosure is to inform the customer of the nature and extent of a broker-dealer39s conflict of interest. Broker-dealers are neither required to disclose the precise amount of these payments nor any formula that would allow a customer to calculate this amount. Nevertheless, Rule 10b-10 is not a safe harbor from the anti-fraud provisions. Recent enforcement actions have indicated that failures to disclose the nature and extent of the conflict of interest may violate Section 17(a)(2) of the 1933 Act. See Edward D. Jones amp Co. L. P. Securities Exchange Act Release No. 50910 (Dec. 22, 2004) Morgan Stanley DW, Inc. Securities Exchange Act Release No. 48789 (Nov. 17, 2003). 7 SEC, Report by Division of Market Regulation, Broker-Dealer Policies and Procedures Designed to Segment the Flow and Prevent the Misuse of Material Non-Public Information, 1989-1990 Transfer Binder Fed. Sec. L. Rep. (CCH) 84,520 at p. 80, 620-25 (March, 1990). 8 Rule 15g-1(a)(1) establishes a transaction exemption for brokers or dealers whose commission equivalents, mark-ups, and mark-downs from transactions in penny stocks during each of the immediately preceding three months and during eleven or more of the preceding twelve months, or during the immediately preceding six months, did not exceed five percent of its total commissions, commission equivalents, mark-ups, and mark-downs from transactions in securities during those months. 9 Exemptions from the requirements of Exchange Act Rules 15g-2 through 15g-6 are provided for non-recommended transactions, broker-dealers doing a minimal business in penny stocks, trades with institutional investors, and private placements. See Rule 15g-1. Rule 15g-9(c) exempts certain transactions from the requirements of Rule 15g-9. 10 See Certain Broker-Dealers Deemed Not To Be Investment Advisers, Exchange Act Release No. 51523 (April 12, 2005). 11 Rules 17a-2, 17a-7, 17a-8, 17a-10 and 17a-13 contain additional recordkeeping and reporting requirements that apply to broker-dealers. 12 When a broker-dealer is a member of more than one SRO, the SEC designates the SRO responsible for examining such broker-dealer for compliance with financial responsibility rules (the quotdesignated examining authorityquot). 13 The Currency and Foreign Transactions Reporting Act of 1970 (commonly referred to as the quotBank Secrecy Actquot) is codified at 31 U. S.C. 5311, et seq. The regulations implementing the Bank Secrecy Act are located at 31 CFR Part 103. 14 A list of countries subject to OFAC sanctions, as well as a list of individuals and companies owned or controlled by, or acting for or on behalf of, targeted counties (collectively called Specially Designated Nationals (SDNs)), is available on the OFAC website: treas. govofac . A summary of OFAC regulations as they apply to the securities industry can be found at the following link: treas. govofficesenforcementofacregulationst11facsc. pdf See also Federal Financial Institutions Examination Council Bank Secrecy ActAnti-Money Laundering Examination Manual (quotFFIEC Manualquot), at pages 137-145 (8242007). The FFIEC Manual contains an entire section outlining best practices for OFAC Compliance, including risk matrices. Although that manual is written for the banking community, it provides information which may be useful to broker-dealers. 15 See also FinCEN Interpretive Release No. 2004-02 quotUnitary Filing of Suspicious Activity and Blocking Reports, quot 69 Fed. Reg. 76847 (Dec. 23, 2004). 16 OFAC offers a RISS feed service as well as an email notice system which pushes out digital information about its programs, including updates to its SDN List. See treas. govofac. These may be especially helpful to smaller firms whose OFAC compliance programs are more manual in nature. 17 You will find forms for blocking and rejection reports on OFAC39s website using the following links: 18 The Financial Industry Regulatory Authority (FINRA) offers a tool that assists firms to search for names on OFAC lists: apps. finra. orgRulesRegulationOFAC1Default. aspx . 19 See also FFIEC Manual at 140 (quotthe extent to which the bank includes account parties other than accountholders (e. g. beneficiaries, guarantors, principals, beneficial owners, nominee shareholders, directors, signatories, and powers of attorney) in the initial OFAC review during the account opening process, and during subsequent database reviews of existing accounts, will depend on the bank39s risk profile and available technology. quot). 20 Interagency Paper on Sound Practices to Strengthen the Resilience of the U. S. Financial Systems, Securities Exchange Act Release No. 47638 (April 7, 2003), 68 FR 17809 (April 11, 2003), sec. govnewsstudies34-47638.htm . 21 Policy Statement: Business Continuity Planning for Trading Markets, Securities Exchange Act Release No. 48545 (September 25, 2003), 68 FR 56656 (October 1, 2003), sec. govrulespolicy34-48545.htm .


No comments:

Post a Comment